Οδηγίες για τους μαθητές του Ολοημέρου

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ

Αγαπητοί γονείς, Σας ενημερώνουμε για τα παρακάτω, που αφορούν αποκλειστικά τους μαθητές/τριες που φοιτούν στο Ολοήμερο πρόγραμμα.

§ Η διαδικασία της σίτισης των μαθητών θα γίνεται σε συγκεκριμένες αίθουσες που θα οριστούν.

§ Το γεύμα των μαθητών θα παρασκευάζεται στο σπίτι με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους και θα δίνεται στους μαθητές οπωσδήποτε από το πρωί (στην πρωινή προσέλευσή τους στο σχολείο). Καλό είναι να περιλαμβάνει υγιεινές τροφές, κυρίως αυτές που ανήκουν στη λεγόμενη Μεσογειακή δίαιτα.

§ Με βάση την υλικοτεχνική υποδομή που διαθέτει το σχολείο, το παραπάνω γεύμα μπορεί να είναι είτε ένα κρύο γεύμα, είτε ένα ζεστό γεύμα απαραίτητα μέσα σε ισοθερμικό δοχείο (μπολ), ώστε να διατηρείται η θερμοκρασία του μέχρι την ώρα της σίτισης του μαθητή.

§ Οι μαθητές να έχουν μαζί τους ένα πετσετάκι το οποίο θα στρώνουν στο τραπέζι όπου θα φάνε.

§ Επίσης, να έχουν μαζί με το γεύμα τους ένα κουτάλι και ένα πιρούνι, χαρτοπετσέτες και ό,τι άλλο απαιτείται.

§ Απαραίτητο είναι το γεύμα να τεμαχίζεται σε μικρά κομμάτια από το σπίτι, έτσι ώστε να μην απαιτείται η χρήση μαχαιριού από τους μαθητές.

§ Καλό είναι οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών της Α΄ τάξης του δημοτικού που θα μένουν στο ολοήμερο να ενημερώσουν το σχολείο για τυχόν αλλεργίες που έχουν τα παιδιά τους. Ήδη το σχολείο γνωρίζει για ένα παιδί της Α’ τάξης με αλλεργία και έχουν γίνει οι κατάλληλες ενέργειες για τη διασφάλιση του παιδιού (αίτημα για σχολική νοσηλεύτρια, άμεση επικοινωνία με τη μητέρα, ενημέρωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, ενημέρωση του κυλικείου κλπ.).

§ Μαθητές που φοιτούν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα και δεν θα έχουν μαζί τους κάποιο γεύμα, θα ενημερώνονται οι γονείς/κηδεμόνες τους ώστε να μεριμνούν καθημερινά γι’ αυτό. § Ρόλος των εκπαιδευτικών που επιβλέπουν τη διαδικασία της σίτισης στο Ολοήμερο είναι να βοηθούν και να καθοδηγούν τους μαθητές, ώστε να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες που αφορούν στη διαδικασία του γεύματος και να εξυπηρετούνται αυτόνομα, ιδιαίτερα των μαθητών των μικρών τάξεων, μέχρι να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης.

§ Τέλος, επισημαίνεται ότι η ώρα της σίτισης των μαθητών εντάσσεται στην παιδαγωγική διαδικασία ως Βιωματική Δραστηριότητα Υγιεινής Διατροφής, η οποία με την κατάλληλη παιδαγωγική υποστήριξη μπορεί αφενός να βοηθήσει στην ανάπτυξη υγιών διατροφικών συνηθειών απαραίτητων για την ατομική ανάπτυξη και υγεία των παιδιών και αφετέρου να συμβάλλει θετικά στην ενίσχυση κοινωνικών δεξιοτήτων όλων των μαθητών και των μαθητριών.